Zobacz grafik zajęć

Sauna

Sauna

dla zdrowia

Sauna to naprzemienna kąpiel - raz gorąca, a raz zimna. W tym też tkwi tajemnica niezwykłych jej efektów i bardzo dobrego wpływu na cały organizm. Dzięki temu termicznemu zabiegowi skóra całego ciała oczyszcza się z tłuszczu, łojotoku, martwych komórek. Staje się czysta, gładka i zaczyna lepiej oddychać. Pozwala to na lepsze wchłanianie różnych preparatów odżywczych i nawilżających. Poza tym kąpiele w saunie hartują organizm - wzmacniają odporność układu immunologicznego, dając tym samym broń do walki z przeziębieniami. Może przynieść ulgę w bólach głowy i przy niektórych chorobach układu oddechowego.

Oddajemy do Twojej dyspozycji koedukacyjną saunę fińską z wytwornicą gorącej pary. W SPORTWAY masz gwarancję najwyższej jakości! Wszystkie elementy naszej sauny - od drewnianych paneli po nowoczesny piec, pochodzą od najlepszego fińskiego producenta!

Sauna dostępna jest dla Uczestników SPORTWAY bez przerwy w godzinach otwarcia klubu.

Kto może korzystać z zażywania tych szczególnych kąpieli ?

Finowie co prawda mówią, że każdy kto dojdzie o własnych siłach, ale wskazane jest, aby w wieku powyżej 60 lat uprzednio zasięgnąć opinii lekarza. Nie należy korzystać z sauny podczas jakiejkolwiek choroby, a bezwzględnie niewskazana jest dla osób chorych na niewydolność krążenia, nadciśnienie pochodzenia nerkowego spowodowane niewydolnością nerek, przewlekłe zapalenie nerek, kamicę nerkową, napady padaczkowe, nadczynność tarczycy oraz przy zaburzeniach neurowegetatywnych. Dzieci mogą korzystać z sauny od najmłodszych lat, ale pobyt nie może być dłuższy niż 5 minut. Stwierdzono, że są wtedy bardziej odporne na infekcje, mają lepszy apetyt i lepiej śpią.Dla kobiet korzystanie z sauny jest polecane także ze względów kosmetycznych, jak mówią panowie: kobiety są najpiękniejsze w godzinę po wyjściu z sauny.

Istotnym etapem kąpieli w saunie jest chłodzenie ciała. Może się to odbyć w chłodnym pomieszczeniu. Chłodzimy się pod zimnym prysznicem. Różnica temperatur ciała i wody daje przyjemne uczucie, ochładzanie nie powinno trwać zbyt długo. Sygnałem do przerwania są pierwsze oznaki zimna. Po ochłodzeniu nie należy zbyt szybko powracać do sauny. Cykl ten można powtórzyć nawet trzykrotnie, nie należy przesadzać ani w długości ani w ilości pobytów, aby nie pozbawić organizmu wody i soli mineralnych. Ostatnią czynnością jest ponowne oczyszczenie. Po ostatnim ochłodzeniu ciało myjemy letnią wodą bez mydła, aby nadmiernie nie wysuszyć skóry.

facebookFacebook
SPORTWAY

DOŁĄCZ
DO NAS
NA FACEBOOK »