Sauna

W klubie sportway czeka na Ciebie koedukacyjna, kameralna sauna fińska. Sauna należy do znanych od wieków zabiegów fizjoterapeutycznych z wykorzystaniem ciepła, ta metoda oczyszczania i relaksu znana jest już od starożytności. W saunie skóra rozgrzewa się do ok. 40 stopni Celsjusza. Wydzielany pot ma zasadniczo za zadanie obronić organizm przed przegrzaniem. Zarazem wraz z nim z organizmu wydalane są toksyny i wszelkie zanieczyszczenia skóry. Współcześnie doceniają ją osoby zapracowane, które szukają odprężenia, borykające się z napięciem nerwowym i mięśniowym, a także sportowcy - w celu regeneracji i szybkiego powrotu do zdrowia. Jej największą zaletą, jest to, że rewelacyjnie działa na układ nerwowy, odprężając i wyciszając. Jest przede wszystkim metodą profilaktyczną, czyli przeznaczoną dla osób zdrowych. Pomaga łagodzić wiele drobnych dolegliwości, a nawet uzupełnia leczenie konkretnych schorzeń, jednak przed skorzystaniem z jej dobrodziejstw warto skonsultować się z lekarzem.

Korzyści wynikające z saunowania:

  • podnosi odporność organizmu
  • przyspiesza regenerację
  • oczyszcza organizm z toksyn
  • redukuje stres i napięcie
  • rozluźnia ciało
  • łagodzi bóle mięśni i stawów
  • przyspiesz spalanie kalorii
  • reguluje pracę układu krążenia

Sauna, z której korzysta w pełni zdrowa osoba przyniesie jedynie zalety dla ciała i psychiki. Panujące w saunie warunki wysokiej temperatury i wilgotności są obciążające dla organizmu. Dlatego nie wskazane jest, aby kąpieli w saunie zażywały osoby przeziębione, z chorobą serca, mające problemy z ciśnieniem i krążeniem, osoby otyłe - sauna dodatkowo obciąży serce. Unikać jej powinny również osoby mające cerę naczynkową - wysoka temperatura dodatkowo podrażni i tak wrażliwą skórę, uwydatniając pajączki, co więcej - doprowadzi do pękania kolejnych. Z sauny nie mogą też korzystać kobiety w ciąży. W innych przypadkach negatywne skutki działania sauny będą spowodowane tylko przez nieprawidłowe korzystanie. Czas jednego cyklu nie powinien trwać dłużej niż 20-25 minut, z czego 8-15 minut to faza ogrzewania, a pozostały czas należy przeznaczyć na schładzanie. Cykl taki można powtórzyć trzy razy. Nie należy przesadzać ani w długości ani w ilości pobytów, aby nie pozbawić organizmu wody i soli mineralnych. Zwieńczeniem kąpieli powinien być długi wypoczynek i uzupełnienie płynów * najlepiej wodą mineralną.

Warunki korzystania z sauny:

  • przed skorzystaniem z sauny należy wziąć prysznic
  • do sauny nie należy wchodzić w obuwiu i biżuterii
  • nie należy wnosić plastikowych butelek
  • nie należy korzystać z sauny od razu po jedzeniu i piciu
  • w saunie należy mieć ze sobą własny ręcznik
  • po kąpieli w saunie nie należy podejmować wysiłku fizycznego
  • sauna uruchamiana przez obsługę wyłącznie na życzenie klienta
  • w godzinach przedpołudniowych saunę uruchamiamy dla minimum trzech osób

Informacje dodatkowe:

  • zimna woda znajduje się w lewej kabinie prysznicowej
  • za pomocą włącznika w saunie wzywana jest obsługa